Whitsundays

Då var jag tillbaka på fast mark efter att spenderat 3 dagar och 2 nätter till havs. Catamaranen Powerplay tog mig och 16 andra på en underbar resa runt whitsundays öarna. Vi stannade och snorklade och dykte ( dykbåt men jag väntar till Cairns med att dyka) på 4 olika platser och besökte underbara whiteheaven beach, PARADIS! Vi fick riktig mat (fruktsallad, nachos,grillad kyckling, steak osv. osv.) Åt nog för en vecka framåt, gäller att passa på!
 
Första dagen var det ganska blåsigt vilket resulterade i sjösjuka på många håll, tack vare tabletter så klarade jag mig okej. Resten av resan var lugn och fin! Mina medresenärer bestod till mesta delen av fransmän och svenskar. Det var även ett äldre par från Canada och Schweiz. En kul blandning med 3 stycken i besättning.
 
Väldigt kul att bo på en båt med helt underbar vacker utsikt!!
 
Powerplay
 
 
 Whiteheaven beach
 
 
Sweden!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0