Great barrier Reef

Då kan jag även bocka av en till sak på min to do list! Jag har alltså dykt i det stora barriärrevet!!! Helt otrolig känsla. Jag var en aning nervös innan det man min tur att hoppa i, men det släppte när jag väl var i vattnet. Under det första dyket var vi 3 stycken plus en dyk instruktör. Vi simmade då i armkrok vilket väl var okej. Såg hitta Nemo fiskar och fina koraller.
 
När vi kom upp fick man en chans att göra ett andra dyk, vilket jag inte kunde motstå, once in a lifetime liksom! Andra dyket var mycket roligare då vi fick simma runt själva (var bara jag och en tjej till, tillsammans med instruktören) Vi såg sjögurkor, lejonfisk(jättegiftig) och en HAJ! Kan ju inte förneka att pulsen ökade lite, tyckte hajen var stor men Jonny sade att det bara var en baby reefshark. Sjuk känsla i alla fall att komma så nära!
 
Vi var nere i 30 min båda dyken och kom ner till 10m djup. Jag hade lite problem med andningen till en början, konstig känsla att kunna andas under vattnet. Men när jag andades djupa och lugna andetag var det lugnt. Väldigt kul upplevelse och något jag kan tänka mig göra igen! Helt fantastiskt djurliv där nere!
 
JA, det suddiga där borta är en HAJ!
Där inne finns the lionfish, dödligt giftig... svårt att se då den var svart..
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0