Cape Tribulation

Här kommer en lite mer utförlig beskrivelse om resan till Cape tribulation.
 
Bussen hämtade upp mig och gotlänningarna vid kl 7. Vi åkte upp till Port Douglas först. Vägen dit var magisk vacker med vägen precis intill barriärrevet. Tydligen den 6:e finaste vägen i Australien, med Great ocean road i topp. Port Douglas var i alla fall otroligt fint, inte stort men väldigt mysigt.
 
Vi åkte vidare till Mossman Gorge där vi vandrade i regnskogen som sträcker sig längs hela vägen från Cairns och uppåt. Ska vara den äldsta i världen. Vi fortsatte sedan uppåt mot Cape. Vår Guide blev väldigt stressad då det var ombyggnationer på en väg och de skulle bara släppa på trafik i 15 min mitt på dagen så vi var helt enkelt tvungna att vara där i tid. När vi kom dit hade dem redan stängt för trafik och igen visste varför då tiden inte gått ut. Guiden blev jätte grinig och stressad och bara skakade på huvudet. Efter mycket om och men släppte de på trafiken igen och problemet var löst. Guiden var dock fortfarande grinig.
 
Vi blev avsläppta på hostlet vi skulle tillbringa natten, mitt ute i regnskogen. Eftersom jag hade feber och mådde kass så gjorde inte jag så mycket annat än att gå till sängs. Vi samlades sedan upp på kvällen för att spela lite Alfapet och snacka skit med en Amerikan som joinade oss.
 
Dagen efter sov jag mesta delen av tiden till att vi blev upphämtade igen av bussen. Olivia däremot gick upp för att rida, väldigt nöjd när hon kom tillbaka!
 
När vi blev upphämtade med bussen åkte vi tillbaka och hoppade på en liten båt för att speja efter krokodiler längs med en flod. Resans höjdpunkt om ni frågar mig. Vi fick se flera krokodiler i olika storlekar, den största var 4,5 m. Vi fick se många djur under de två dagar vi spenderade på utflykt, ormar, spindlar, kängurus, wallabies, Kingfisher fågel och krokodiler. 
 
Jag mellan den äldsta regnskogen i världen och det största barriärrevet i världen.
 Hi, spider
 
Hi, Cocodile
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0