Back to the Begining

Tillbaka i Sydney igen, for 4:e gangen tror jag under denna resa. Flygresan gick bra, dock var planet forsenat pa en timme. Oronen overlevde ocksa, det gjorde ont av och till men inga storre bekymmer.
 
Sydney, alskade Sydney ar som den alltid varit. Anda skillanden fran nu och 9 mander sedan ar att loven ar hostgula och bruna istallet for grona. Jag har aven varit tvungen att satta pa mig jeans som varit nedpackade i vaskan i ungefar 9 manader. Det ar en aning kyligt, drygt 17-20 grader, men nar solen ar framme sa varmer den lite, det ar helt enkelt host i Sydney. Annars ar staden den samma, kineser var man an gar,siriener tutandes da och da och manniskor med takeawaykaffe overallt. Det ar helt klart en storstad, men som alltid nar man gar langs Darlingharbour eller Botanic gardens sa forsvinner storstadspulsen och det kanns som man befinner sig i en liten stad.
 
Trots att alla Australienare jag traffat alskar Melbourne sa dunkar enda mitt hjarta lite extra for Sydney.
 
De 5 dagar som aterstar av min resa ska bara njutas har i Sydney. Jag ska shoppa det sista, fika, ata kangaru, lasa bok i botanic gardens, forhoppningsvis bli frisk och bara strosa runt langs gatorna och andas in det sista av Australien. Gud vad jag kommer sakna detta land!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0