Airlie- Cairns

Varning för långt inlägg!!
 
Här kommer en uppdatering om den senaste tiden, resan från Airlie beach till Carins. Vi tog bussen upp till Townsville där vi stannade en natt för att kolla in staden. Men det visade sig att det inte var så mycket att hänga i granen. Staden var som en spökstad, allt var stängt och inte en människa syntes till. Alla barer var tomma och vi gick runt i evigheter för att hitta ett öppet café för kaffesugna jag. Vi hittade tillslut ett jättemysigt fik som precis skulle till att stänga( kl 4 en vanlig tisdag??) Jag hann få min kaffe och sedan hängde vi på hostlet resten av kvällen. Förövrig väldigt fräscht hostel som ägdes av ett äldre par.
 
Dagen efter tog vi färjan över till Magnetic Island. En fin ö med djurliv och flera vikar att bada vid… Om det nu hade varit fint väder. Det blåste och regnade mesta delen av våra två dagar på ön så vi spenderade mest tiden på hostlet. Första kvällen mötte vi upp två svenskar vi träffat på whitsundays och två till svenskar. Det var ladys night vilket betyder gratis dricka i en timme. Gratis är ju gratis så det blev några vändor för att fylla på. Helt okej kväll men den dog ut ganska tidigt. Resten av tiden tittade vi på film, tog en tripp till hamnen och tillbaka och bara glassade i deras sköööna hängmattor, måste ha en när jag skaffar hus! Vi tog båten tillbaka dagen därpå och tog bussen vidare till mission beach, en liten byhåla nära stranden. Gjorde inte så mycket där heller, tvättade kläder, kollade film och åt lite för mycket onyttigt.
 
Idag tog jag bussen till Cairns. Eftersom vädret varit dåligt kunde inte Malin göra sin skydive igår så hon är kvar i mission och har precis hoppat nu. Jag tog alltså en buss tidigare idag för att hänga här istället. Första intrycket av Cairns är bra, mysigt! Solen har även tittat fram, varmt och skönt! Jag har inte gjort så mycket mer än att installerat mig på hostlet som är helt okej och sedan gått längs gatorna. Vi bor precis framför hamnen med en lagoon där alla badar. Det finns också en lååång strandpromenad. Detta blir mitt sista stopp innan jag tar flyget tillbaka till Sydney om dryga två veckor och sedan hem. Som det känns nu kommer detta bli ett perfekt slut på min resa! Veckan som kommer står dykning och bada i vattenfall på schemat, kan inte bli annat än bra!
 
Magnetic island
Kokong
Promenix i Cairns
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0