New Zealand

Vi köpte en busstransever biljett från hostlet i Sydney så att vi smidigt skulle komma ut till flygplatsen. Klockan 7 stod vi klara och väntade på bussen. När väl bussen kom som vi ville ta så var den full, chauffören sa att det skulle komma en buss om 10 min som vi kunde åka med så vi fick vänta. När den andra bussen kom så meddelande han att vi var tvungna att vänta 10 min för att bussen skulle gå halv 8. Förklarade läget och att vi verkligen behövde åka då flyget gick 9.20. Så han snabbade sig lite i alla fall. Klockan 8 var vi på flygplatsen. Efter att fått en liten chock då vågen visade 21,3 kilo på mitt bagage (inte konstigt att det är tungt att bära på, måste lösa detta!) så sprang vi sedan mot tullen och stämplingskontrollen.  När vi kom till gaten hade folk sedan gått ombord men det var ingen fara, vi hann med. Riktigt fint plan förövrigt trodde det skulle vara mindre.

Efter 3,5 timmar så landade vi i Auckland. Igår gjorde vi inte så mycket, vi checkade in på vårt hostel nomads mitt i stan. Vi bor i ett 10 bädds rum men det funkar. Hostelet är fräscht och köket liggger på takvåningen där det finns jacuzzi och soldeck. Idag skulle vi gå upp klockan 8 men vi sov till halv 11. Men vi har ju semester! Det är också 2 timmars skillnad från Australien så klockan var bara halv 9 Aussie tid.  Det betyder också att det är 12 timmars skillnad från svensk tid. Sjukt! I alla fall idag har det varit strålande sol. Vi tog en promenad till hamnen och satte oss och tog en glass och bara strosade runt. Auckland är väl egentligen som vilken annan storstad som helst men det är fint i alla fall!

Vi har även hunnit med att gå in på Kiwi experience kontoret och bokat in oss. Så på måndag börjar vår resa uppåt. Mer om planerna senare. Imorgon är tanken att ta färjan till en ö som tydligen ska vara väldigt fin med stränder och vingårdar.

PS. Mitt australiensiska mobilkort funkar inte här så vi har köpt ett nytt tillfälligt simkort så man kan ringa i nödsituationer i landet. Men jag kommer inte kunna ringa till Sverige då det blir skit dyrt och från Sverige blir det ju också dyrt. Vilket betyder mailkontakt och skype istället. Men vet inte alls hur mycket internet jag kommer ha tillgång till under den här månaden.

framme i Auckland efter 3 timmar i flyg.. verkligen charmig bild men var tvungen.
 
 
Harbour Bridges ( varkar vara dåliga på idéer, en aning lik Sydneys??? )
 
 
 
 
Sky tower
 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0