ko suprise

går lämnade vi Auckland och hoppade på Kiwi experience bussen upp mot Whangarei. När vi kom dit hoppade vi av och blev upphämtade av Holly, Bryce syster och hennes barnbarn Brooke. De var hur gulliga som helst och från första stund kändes det avslappnat. Vi stannade till vid några hästbutiker då Brooke ska tävla för första gången på lördag, så hon behövde lite nya prylar.Sen blev vi bjudna på lunch vid hamnen i Whangarei. Vi fortsatte sedan mot dargaville där de har sin farm men stannade på några ställen på vägen. Innan vi åkte till farmen åkte vi ut på stranden 90 mile beach som går enda upp till cape regina som vi ska till imorgon. Riktigt fint men det var väldigt blåsigt så man flög nästan iväg.
 
Holly och hennes man Lennie har ca 250 mjölkkor och tre hästar, två ponnys och en stor dräktig häst. Farmen sträcker sig på flera hektar och naturen är helt sagolik. Så otroligt vackert ställe! Vi åkte direkt till ladugården där korna var i full gång att mjölkas. De använder såklart maskiner till detta.Där står jag mitt i mjölkproceduren med alla korumpr mot mig, i vita converce och mina favvo brallor.Tänkte flera gånger " tänk om någon skulle skita nu, då är jag körd" Vad sker inte om just detta. Precis när vi ska gå därifrån så släpper kon precis vid mig ifrån sig världens sörja som kommer rakt på mig! Måste sett fruktansvärt roligt ut, mina skor var inte vita längre utan bruna. Hela jag var täckt av skit!Eller iallafall  mina vita skor och mina byxor.Men vad ska man göra, var bara att skratta åt eländet och slänga allt i tvätten. tack och lov gick allt bort, t om skorna ser helt okej ut!
 
Som sagt omgivningen runt farmen är helt magisk, gröna kullar så långt man kan se. Deras mysiga hus låg på en kulle med alla hagar runt i kring. På kvällen bjöds det på lammkotlett ( synd att de ska vara så mycket fett på dessa bitar dock) och sedan blev det efterrätt. Sedan tog vi det lugnt och kollade på film och umgicks. Trött lade jag mig sedan i en SKÖN säng, sov som en gud! På morgonen red Brooke en av ponnysarna och visade stolt när hon galopperade och hoppade över hinder, duktig tjej. Jenny som gick upp klockan 5 för att vara med under mjölkningen mötte sen upp oss och sen åt vi frukost tillsammans.
 
Sen fick vi skjuts hela vägen tillbaka till Whangarei igen där vi blev upplockade av Kiwi bussen igen. Nu befinner vi oss i Pahia, en fin liten turistby där man kan åka ut till Bay of islands som är flera fina öar. Men vi skippar det och åker som sagt längst norrut imorgon sedan åker vi tillbaka till Auckland igen på torsdag för att sedan fortsätta söderut på fredag.
Sorry för långt inlägg,  nu ska jag sluta. Har iallafall haft  bra dagar här och som sagt New Zealand levererar!!! Bilderna får tala för sig själva.
 
MUUUUUU
 
JA, så fina var mina skor och byxor efter den lilla överraskningen.
 
sagoland
 
Lennnie, Brooke, Butch, jenny och jag
Söta Brooke  med sin ponny
Finaste
Tjockis
  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0