Cape regina

Idag åkte vi e busstur till den nordligaste delen av Nya Zeeland, cape regina. Men påvägen dit stannade vi i en regnskog med 1000 år gamla träd, vi åkte till 90 mile beach där vi åkte buss längs stranden och sen åkte vi sandboard på sanddynorna. Sandboard var jättekul! vi fick upp för en ca 60 m hög sandhög och åkte sedan i full fart ner! hade verkligen sand överallt sen men som sagt det var riktigt kul! Vi stannade även vid en strand för lunch där man kunde bada  om man ville innan vi sedan kom fram till cape regina. Underbar utsikt där och det är där två hav möts, tyvärr har jag glömt vilka hav det var, pacific ocean var ett haven iallafall.
 
Det som var lite tråkigt var att jag blev lite åksjuk och blev jättetrött, så jag sov mesta delen av bussresan vilket nästan var hela dagen. Tog sedan ett åksjuketuggumi och då blev jag ju ännu tröttare så det blev mycket sovande. Påvägen hem stannade vi vid nån fiskbutik där de sålde Nya Zeelands godaste fish and chips, vet dock inte om detta sades bara för att vi turister skulle betala för kalaset men det var fakiskt gott!
En bra dag men lite förmycket buss för mig.
Imorgon åker vi tillbaka till Auckland innan vi fortsätter mot hot water beach på fredag! Vi har även planerat ganska mycket av resan nu med aktiviteter och så, så det känns bra!  
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0