Queenstown

Vi har varit i Queenstown i två hela dagar. Vilken fin stad! Höga fjäll omger den lilla staden med restauranger, caféer och butiker. påminner lite om åre. Första kvällen blev det utgång, ibland är det till fördel att vara på kiwibussen då man alltid får rabatter! Galen kväll. Dagen därpå tog vi det bara lugnt, tog sovmorgon och tog en promenad genom en fin park och sedan vidare till ett café. Resten av dagen bestod mest till att ladda för den kommande dagen, skydive dagen. Vilket var helt underbart! Vi gick ut och åt och tog en glass till efterrätt. Sen blev vi kvar och tittade på en gatukonstnär som sprayade helt otroligt fina tavlor på mindre än 5 minuter. Han drog massa publik och folk slogs nästan om tavlorna.

Vi har tyvärr bott med 2 britter och en tysk som varit riktigt jobbiga och stökiga. Inatt kom de inramlandes klockan 5 med ett helt gäng andra människor och skrek och hade sig, så blev inte så mycket till sömn. Men de var nära på att bli utslängda från hostlet.

Vi gick upp tidigt imorse för att ta bussen till christcurch som är vår slutdestination för den här resan. Men dagen har väl inte varit den bästa. Som sagt natten var inget att hurra för. Bussresan skulle ta 6 timmar, när vi kommit en bit på vägen med bussen så slutar den att funka så vi var tvungna att vänta i en liten byhåla i 3 timmar för att en ny buss kunde komma. Det var stekhett ute så var lite jobbigt. Väl i den nya bussen fortsatte vi resan, dock var det fel på den bussen med då airconditionen var konstig så det blev iskallt istället. Så man satt och frös i 4 timmar. Vi kom fram i christchrch halv 8 på kvällen, trötta och hungria. Men hostlet vi bor på är en studentkorridor så vi alla har varsitt rum och gratis internet( riktigt segt dock) men är skönt md eget! Vi gick sen för att köpa oss en pizza, när vi väl fick dem hade dem gjort fel. Jennys pizza var med min fyllning fast glutenfri och tvärt om . Så de fick gå och göra två nya. Jenny hade redan börjat på den med min fyllning så den fick vi gratis! Har förövrigt aldrig sätt två kinesiska pizzabagare. På måndag morgon tar vi planet till sydney. Sen är det bara 4 månader kvar innan jag kommer hem igen!

Queenstowns strand

Blåsigt men varmt!
Imponerande

Blåaste vattnet jag någonsin sett. Glaciären smälter små typ bergkristaller som spolas ner i vattnet och det gör att det bli så ljusblått. Såklart coolare i verkligheten.