Embrace your fear

Jag gjorde det! Jag har hoppat ut från ett flygplan och fallit planlöst i 65 sekunder och sedan glidit ner med en fallskärm. JAG HAR GJORT DET!!! Känslan går inte att beskriva. Jag var nervös innan. Men jag  träffade en annan svensk tjej så vi kunde vara nervös tillsammans vilket gjorde det både lättare och roligare! När jag väl satt i planet kändes det bättre, ingen återvändo. Flygfärden tog ca 15 min. Utsikten gick inte att klaga på med Queenstown, kristallklart vatten, Mt Cook och andra fjäll runt i kring. Lite skakig blev jag när killen innan mig hoppade ut från 12 000ft och bara försvann på mindre än en blinkning. Att sedan veta att vi skulle fortsätta ända upp till 15 000 ft plus att jag skulle hoppa först gjorde att hjärtat bankade lite extra. Men när jag tippde ut från planet försvann allt. Som sagt helt obeskrivlig känsla att bara falla, men inte alls så farligt som jag trodde det skulle kännas utan bara helt fantastiskt. Vilken frihetskänsla! Att sedan glida runt i ca 5 minuter i fallskärmen och omges av den fina utsikten var magiskt. Måste erkänna att jag är stolt över mig själv som gjorde det,höjdrädd som jag är. Det är bland det bästa jag gjort utan tvekan!

Jenny hoppade bungy jump istället, 134 m, inte fy skam. Vi var såklart tvungna att fira att vi överlevt allt detta med en middag på restaurang. Behöver väl  inte ens säga vad jag åt, de flesta kan nog räkna ut det!

Nervös till 10000
 
 
I LOVE LIFE
 
överlyckliga brudar
 
 
Gott och välförtjänt!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0