City of sun?!

Då har vi kommit till Brisbane. Men däremellan har vi varit i Surfers Paradise. Vi kom dit i tisdags eftermiddag i ösregn. Men det visade sig att dagen skulle bli lite bättre när vi checkade in. Vi skulle bo i ett 6 bädds rum men tydligen var det överbokat så vi blev uppgraderade till ett eget rum. Det var inte bara ett eget rum utan en egen lägenhet! Vi hade eget kök, 2 tv:er med DVD, badrum med badkar och vardagsrum. Hoppade runt som glada små barn! Vi firade detta med grillad kyckling och avocado,tomat och majs sallad. Till efterrätt blev det melon och Kiwi och filmkväll! Nöjda trots vädret.
 
Dagen efter gick vi omkring på stan och stranden. Vågorna var ca 5 meter höga så blev varken något badande eller solande. Surfers är ändå rätt häftigt med alla skyskrapor precis vid strandkanten. Något helt annat om man jämför med Byron Vi var på sekunden nära att missa bussen till Brisbane då hostlets van inte funkade och han som skulle köra var halvt trög. Vi fick tillslut en taxi med bara 10 min spelrum i rusningsstrafik var det som sagt påhåret. Men vi kom med bussen och åkte mot Brisbane.
 
Hostlet vi bor på här är bland det sunkigaste vi bott på. Vi bor i ett 10 bädd rum som luktar allt annat än rosor men det är en säng och vi behövde inte betala mycket för dem. Det var det ändå som fanns då det tydligen är en festival här i helgen så det mesta är fullbokat.
 
Idag har vi promenerat i regnet längs Brisbanes gator och besökt Southbank och lagoonen. De har en "fejk" strand mitt i staden eftersom staden ligger lite mer innåt landet och inte placerat vid strandkanten. Det var iallafall väldigt mysigt där!  
 
 
På fredag kommer även jag och Jenny skjiljas åt. Efter 5 månaders kompande kommer det bli en aning tomt, men  jag tror vi båda kommer klara oss utmärkt! Jag kommer stanna här i Brisbane för att söka lite jobb medans hon fortsätter en bit uppåt för att sedan åka hem tlll Sverige. Tiden går verkligen fort ändå, om 3 månader är även jag tillbaka i hemlandet igen, då ska jag hunnit med en hel del innan!
 
Solen var tog du vägen??
LYX i surfers
 
 
 
 
 
Brisbane
Street beach


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0