100 days left

Japp, sagt som säkert 100 dagar kvar tills jag sitter på flyget hem till Svearike igen. Blandade känslor de där, men som sagt har ju iallafall 100 dagar kvar i detta underbara land. Men det är klart ska bli riktigt skönt att komma hem igen med,  träffa alla nära och kära! Jag har ju ganska mycket att se framemot när jag kommer hem så klagar inte det minsta. Lever livet nu helt enkelt, och det känns förbaskat skönt!
 
I övrigt har jag inte så jättemycket att förtälja. Var på bio igår då Rebecca hade två gratis biljetter som hon ville använda! Vi kollade filmen Flight, väldigt bra faktiskt! Idag har jag träffat Marion, kärt återseende får man väl säga, då de besökte min familj för några år sedan. Vi har även hunnit titta förbi Viennas nya lya då hon flyttar hemifrån nästa helg! Blir själv så sugen på att flytta till mitt eget nu. Sen blev det som tidigare nämt grillad kyckling och rostade grönsaker till middag, svävade på moln!Lagad mat är verkligen så uppskattad efter man levt på pasta i 2 månader. Jag har även gått och blivit bästa vän med hunden i huset, joggie, som nu inte vill lämna min sida. Han är en riktig charmör och har lyckas få mig på fall. I'm in love!  
 
Vädret här i Australien de senaste veckorna har varit ganska extremt. Det har ju som sagt härjat skogsbränder och översvämningar runt om i landet. Senast rapporterades om en jättestorm i sydney som förstört massor av hus och en tornado vid guldkusten. Nu varnar de för ännu mer regn här i Queensland och imorgon och en vecka framöver väntas ösregn och risk för översvämningar igen.Det var väl inte riktigt vad jag förväntade mig här nere men de går ju tyvärr inte att göra så mycket åt. Får hoppas att jag får lite sol på mig på de 100 dagar jag har kvar!  
 
Kvällsmat igår, färsk frukt och yogurt, mums!
Detta hittade jag på min säng när jag kom, så gulligt! Duschtvål och en kräm man kan ha till sår,bett, torra läppar m.m
Och här har vi min bästis!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0