The Australian Family

Tanken har slagit mig många gånger under de månaderna jag varit här, hur skulle det vara att leva här i Australien. På riktigt bo här, vara uppvuxen här. Ser framför mig min familj fast istället för att vi åker skidor så surfar vi. Vi har ett sommarhus i någon av surfbyarna, typ Noosa eller Byron. Dit åker vi så ofta vi kan och hänger med alla familjer vi lärt känna och såklart surfar. Annars har vi ett hus en liten bit utanför Sydney.
 
Undrar hur allt skulle vara då. Flipflops istället för vinterkängor, Jeep istället för tvåhjulsdriven, bikini istället för jacka, fish and chips istället för köttbullar?
 
Det hade helt klart varit ett annat liv. Men jag trivs med mitt. Sälenveckor, svensk mat, snö, tända ljus, höstmörker och svensksommar väger nog över lite ändå. .
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0