Roadtrip

Vi mötte upp våra nya aussievänner på ett fik i agnes water. Vi hängde sedan med dem på en liten roadtrip till en strand med klippor. Det var lite Fraiser Island feeling då vi åkte på sanden på skumpiga vägar. Tur att Luke hade fyrhjulsdriven bil. Vi stannade flera gånger på olika platser på stranden, riktigt fint! Vi hade även några pauser för påfyllning av vätska då bilen blev en "barcar". Vi fick även syn på en stor känguru, en sällsynt fågel och någon struts av något slag.
 
När det blev skymning åkte vi till 1770 som jag och Malin verkligen ville se men det är svårt att ta sig dit utan bil. Vi blev bjudna på pizza där och satt och snacka skit innan vi blev hemskjutsade till hostlet igen för att ta bussen mot airlie.
 
Jag lärde mig jättemycket denna dag, aussieslang, bästa aussiematen, aussiehistoria, lyssnade på bra aussiemusik och kollade på Southern cross stjärnorna. Riktigt kul dag med tre nya vänner.
 
Efter 10 långa och jobbiga timmar i buss så är vi nu framme i Airlie beach. Hostlet Magnums är billigt och helt okej, dock luktar de möggel i rummet. På torsdag bär det iväg på de sju haven, längtar!!!!
 
( har lagt upp några fler bilder från Fraiser i det inlägget också)
 
Frank och Luke
 
Sam
Vad visar bilden?
The barcar
Den sällsyna fågeln som alla aussiepojkar blev lyriska över.
backseat crew
Här har vi den, Marlin ( ja, alla säger så om mitt namn, "Marlin, like the fish?")
Nya fina vänner!
1770
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0