Last day

Då har jag jobbat klart mitt sista skift här på halse lodge, Noosa. Bakis som jag var såg jag inte fram emot att jobba på kvällen då det varit ett stort event med ca 60 gäster att servera ikväll. Jag stålsatte mig vid diskenmaskinen tillsammans med Glenn. Skiftet förvandlades till ett av de roligaste, då jag försökte lära Glenn lite svenska ord. Det slutade med att han och Adrian gick runt och sa, kniv, gaffel, fortsätt jobba hela kvällen med en så kul accent. Skrattade hela kvällen!
 
Kommer sakna det här stället. Efter 5 veckor känns det som ett hem med nya rutiner och härliga jobbkompisar. Det har varit sega dagar men väldigt roliga också. Jag har lärt mig väldigt mycket på en kort tid och lärt känna många sköna människor. När vädret är fint här är det verkligen ett paradis. Jag har nog insätt att det är såna här små surfställen som är Australien för mig. Det är mer lokalinvånare än backpackers vilket jag gillar. Man kan säga att det är en liten turistort för australienare. Jag kommer definitivt ha med mig en hög fina minnen härifrån.
 
I'm gonna miss you Noosa.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0