Days passing by

Dagarna rullar på här nere i Noosa. Tror det händer mer just nu i lilla E-tuna med bomber och granater än här.
 
När jag inte jobbar ligger jag på stranden och steker. Men just nu har vädret ändrats och det ska bli dåligt hela helgen. Men det funkar ändå. Jag har hängt med Ida de senaste dagarna.En eskilstunabo som jag inte sett  sedan jag lämnade Sydney för 6 månader sen. Kul att catcha upp om våra olika äventyr. 
 
Jobbar frukost hela veckan vilket är skönt då det är mindre stressigt och eftersom man slutar runt 12 så har man hela dagen sen att göra nått! Börjar dock bli lite less på jobbet men det är bara 2 veckor kvar sen är jag på resande fot igen. Jag har dock lite beslutsångest då jag har ca 2 veckor där jag inte vet vad jag ska göra. Kollar på lite resor till Darwin, Perth och Alice Springs men det är dyrt så vi får se vad jag bestämmer mig för. Det drar ihop sig, bara 2 månader kvar i detta underbara land. Det börjar kännas att det är slutspurt.  
 
Idag lämnade Sarah hostlet vilket var tråkigt, kommer bli lite tomt. Men vi är fortfarande ett skönt gäng med nu övervägande britter. Vi försöker att hitta på grejer efter jobbet och gör oftast saker tillsammans under dagarna. På kvällen tar vi det mest lugnt i vår lägenhet, snackar skit, kollar film eller bara degar, kan bli rätt segt ibland. Men det kryllar ju med folk på hostlet så man kan ju gå ut och hänga med resten av gästerna om man vill det. I tisdags fick vi gratis drinkar i baren som tack för att vi jobbat så hårt under påsken, uppskattas ju alltid trots att det var ganska dött på folk i baren förövrigt. Igår hade jag även mitt tredje välkomsmöte här på hostlet, fullsmockat med folk!
 
Annars finns det nog inte så mycket mer att förtälja, fredag imorgon vilket betyder att man kan få pannkaksfrukost om man vill, tåls att fundera på. Isåfall blir det en löprunda efter jobbet!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0