Dagarna innan Fraiser

Det har hänt en hel del under veckan som gått. Här kommer en uppdatering (varning för lång text)

Sista kvällen i Rainbowbeach gick vi med på en sunsetwalk till en sanddyna med utsikt över hela Rainbow. Riktigt fint och mysigt. Man fick även prova på sandboard om man ville det, men eftersom jag redan gjort det i Nya Zeeland och kön var så lång så avstod jag denna gång. Vi var där i någon timme och såg solen gå ner sedan begav vi oss tillbaka till hostlet. Vi passerade även ett bröllop på vägen. Hostlet i Rainbow var väldigt ödsligt med helt okej, men det fanns inte så mycket att göra om man säger så.

Dagen efter checkade vi ut och väntade på att tiden skulle gå för att kl 13 ta bussen mot Hervey bay. Vi hittade en liten fiskebutik där vi köpte med oss myggsprej för att överleva Fraiser och sedan hoppade vi på bussen.

Framme i Hervey bay checkade vi in i en lägenhet där varje hade eget kök och dusch med 4 olika rum att bo i. Nästan direkt så gick vi på ett infomöte och träffade alla andra som skulle med till Fraiser. Vi var totalt 26 pers från Sverige, England, Nederländera, Tyskland, Italien, Irland och Canada. Vi fick lite info om de kommande dagarna och sedan begav vi oss till mataffären för att handla mat och alkohol. Med hamburgare, bröd och goon i kassarna åkte vi tillbaka till hostlet, lagade middag, packade iordning en liten väska till resan och gick och lade oss då vi skulle vara klara redan kl 6 morgonen där på.

När klockan ringde klockan 5 var det bara att pallra sig upp, äta lite frukost och sedan checka ut. De andra Svenskarna (gotlänningar) var så snälla så vi fick lägga våra väskor i deras bil så vi slapp betala för att låsa in dem. Vi kollade sedan på en 30 min lång film om Fraiser, regler om att köra bil på ön och om dingos. Riktigt tråkig och töntig film men det var ett måste att ha sett den för att få följa med. Vi delade sedan in oss i 4 olika jeepar. Efter mycket om och men så hamnade Malin och jag tillsammans med två tyskar och ett par från nederländerna. Det var bara totalt 4 st av oss 26 som var över 21 och kunde köra på ön så det var lite kritiskt ett tag men det löste sig. När vi packat in allt i bilarna begav vi oss till hamnen för att ta båten till Fraiser Island.