Sydney life

Hej på er! Sorry för dålig uppdatering men har varit full rulle här nere. Så tänkte sammanfatta de senaste dagarna.
 
Kom som sagt fram i torsdags morse. Checkade in på Wake up hostlet, som faktiskt var över förväntan. Fräscht! Delar rum med 5 andra svenskar som jag träffa på planet så det känns gött. Efter vi kollat läget lite på hoslet, fått vårat aussie mobilnr m.m så drog vi ner på stan. Vi bor jätte centralt på pitt street (hehe) så bara raka vägen ner mot operahuset och harbour briges! Så fint!!
 
På fredagen så hade vi möte på Work and travel där vi fick massa info och öppnade bakkonto och fixade tax file nummer. Ska även skaffa mig ett medicare kort så jag får gratis läkarhjälp om det behövs. Efter det gick vi några tjejer till Sydney aquarium och darling harbour! Så fint v och mysigt ställe det där! Blev en lugn kväll sen.
 
Igår så tog vi de lugnt på dagen, satt i darling harbour och titta på människor. På kvällen drog vi däremot ut. Förade här på hostlet innan vi drog ner till side bar som är en bar här på hostlet. Vi drog sedan vidare till en annan backpacker bar där de var lite mer drag.Riktigt kul faktiskt. Vi ville inte sluta där så drog sedan till  Kings cross där "partygatorna" är, en sarlig blandning på människor kan man säga. Men kul hade vi! 
 
Idag, lite halft bakis bestämde vi oss för att dra till Bondi och sola lite. Sjukt mycket folk. Var dock lite blåsigt så var inte så jättevarmt. typ 24 grader kanske. Ikväll blir det lugnt, ska packa ner allt och sen antaglien gå till operahuset för att se det på kvällen.  
 
Imorgon lämnar jag detta ställe och drar på surfcamp i 5 dagar! Ska bli sååå kul!! Sen efter det så får vi se vad som händer, blir nog antningen kvar här i Sydney ett tag eller så drar jag mig mot Melbourne för att söka jobb och lägenhet. Alla här nere säger att det är sjukt fint där så! Men det får v se sen som sagt... Känner mig lite stressad över läget just nu då jag som sagt inte riktigt vet vad jag ska ta vägen, men så känner sig de flesta här.. Men allt löser sig, men kommer bli skönt när man vet vad man ska göra och kan få ett fast boende..Har iallafall redan träffat jätte många sköna människor som jag förhoppningsvis kommer hålla kontakten med.
 
Jag ska ha wifi på surfcamp så ska försöka uppdatera allt då! hörs snart igen! nu, BILDBOMB!
 
Darling Harbour
 
Elaine i darling harbour
 
Sydney Aquarium
 
Bondi
Mira och Karin
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0