Strange things happens

Efter några turbulenta dagar blir det skönt med en dag ledigt. Vi fick till och med halva dagen idag ledigt så vi behövde bara jobba på förmiddagen. Idag har det varit runt 30 grader varmt! Klagar inte det minsta, lite skadeglädje när man tänker på kylan och mörkret hemma i Sverige. Iallafall, efter att vi blev klara med dagens arbete runt kl 11, bestämde Jenny och jag oss för att åka till stranden och bara njuta av dagen. Innan det stannade vi till på ett ripcurl och quicksilver outlet. Fanns massa grejer, mycket skit men en hel del gobitar med så blir nog ett stopp där igen då vi bara kollade runt denna gång.
 
Väl på stranden solade vi i några timmar och badade! Första riktiga doppet för min del här nere, var riktigt skönt!! Vi köpte sen med oss pizza och satte oss på en bänk vid stranden. Plötsligt får vi syn på en fena ute i vattnet .Nej, igen haj utan en delfin!! Hur coolt!! Hoppas få se flera på närmare håll sen när man åker längs östkusten!
 
Vi fortsatte sen till ett cafe för efterrätt, cappuccino och en bakelse för min del. Vi tänkte sen dra vidare till byns pub men när vi kom dit så kände vi inte riktigt för det, så vi köpte några breezer i drive in alkoholshopen och tog sen en lång kvällspromenad längs Torquays gator för att sedan ta taxi hem. Riktigt mysig dag och kväll som verkligen uppskattades.Finns ingen annanstans jag vill vara just nu! Älskar verkligen det här landet!
 
Imorgon väntar en heldag i Melbourne, ska bli riktigt kul att komma tillbaka in till stan för en stund faktiskt. Sover även numera ensam i rummet igen då Gina, den tyska tjejen lämnade oss idag. Får se hur länge jag får ha rummet för mig själv. Irländaren sover  inne på Bryce kontor, men han får allt sova kvar där, vill inte ha sällskap! Nu är det läggdags! hej hopp.
    
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0