Harley Davidson

Malin, hur svårt kan det vara att säga Malin?! tydligen väldigt svårt här i Aussie. Enda sedan jag kom hit ner har jag fått upprepa mitt namn ett antal gånger för att folk ska höra. Spelar ingen roll om jag säger det långsamt, blir oftast fel iallafall. Bryce har jättesvårt för mitt namn, ena stunden heter jag mali, harlem eller holly. Han säger att jag är som en Harley Davidson. Därför har jag fått det smeknamnet, vet inte hur jag ska tolka det dock..Men det är inte bara han som  haft svårt. Nästan alla säger mitt namn fel, förutom några backpackers.. För att underlätta inne på starbucks säger jag ofta att jag heter Marie eller Maria istället då de alltid skriver namnet på kaffemuggen. Kanske ska köra med det hela tiden istället?  Många lägger gärna till ett r i mitten..vilket reslulterar i att jag får namnet marlin, marlin som är en svärdfisk.. haha ja lite roligt är det allt men otroligt irriterande med, som sagt hur svårt kan det vara? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0