35 grader i november

Efter regn kommer solsken right? Idag har det varit varmaste dagen här detta år, 35 grader vamt! Lite för varmt för att jobba men efter vi var klara tog vi bilen till stranden och hoppa i havet. Så sköönt och svalkande! När vi kom hem möttes vi av en överrraskning, Ann hade bakat lussebullar. Tror ingen blev gladare än jag då jag funderat länge på att göra några själv. Hon hade tagit med saffran hemifrån då hon inte hade hittat det förra julen.. Så får se om det blir några fler eller inte. Men hur goda som helst verkligen!
 
Idag lämnade även Irländaren oss, då han helt enkelt inte passade för jobbet. Så nu är vi bara svenska tjejer kvar.. Känns lite skummt, från att ha varit 5 arbetare är vi nu 3 kvar. Men det kommer gå bra ändå! Får se om det kommer påfyllning inom en snar framtid eller inte.Jag har även nästan helt bestämt mig för att stanna kvar här över jul och sen åka till Sydney när nyår närmar sig.  
 
Får inte glömma att berätta en rolig grej som hände igår. Jag och Jenny skulle in till Torquay, precis när jag går ut ser jag en hel familj kängrur hoppa omkring bland hagarna. Hann tyvärr inte fånga detta på bild men riktigt mäktigt faktiskt! Gjorde dagen! Sen gjorde vi köttbullar, potatismos och brunsås till middag! Mums var ordet.
 
 
 
 
 
Larry
Olly (för varmt för täcke idag)
Bobby
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0