13 november

Dagarna passerar, har nu varit här i 3 veckor. I söndags hade vi hela dagen ledigt. Vi hade tur med vädret, riktigt varmt så beachen var given. Blev lite solande och sen en promenad längs stranden. Vi tog också en sväng längs Torquays centrum, viket inte tar så lång tid. Gick förbi en pizza restaurang och kunde såklart inte motstå frästelsen så blev pizza till middag innan vi åkte hem. Skön dag och mycket välbehövlig.
 
Igår var de upp klockan 5 igen. 4 av hästarna skulle tävla och kl 10 var vi klara och hästarna påväg till tävling.Det gjorde att vi hade gått om tid att spendera dagen. Tog en tripp in tillTtorquay igen för att fixa lite grejer och sen blev det ett stopp i en bokhandel. Blåste som tusan igår så blev ingen promenad längs stranden som tänkt.
 
Idag var det jobb som vanligt. 2 av hästarna skulle tävla och de gav sig iväg runt 12 tiden. Efter att vi på eftermiddagen gett hästarna mat bestämde jag mig för att ta en löprunda längs galoppbanan. Sprang ett varv och gick ett varv. Känner mig nöjd! Dags att ta tag i träningen då det blivit lite för mycket chocklad de senaste dagarna.
 
Imorgon ska ytterligare 2 hästar iväg på race. Sen på torsdag vankas det bio för nya twilight filmen, om vi nu får biljetter!
 
Planerna för framtiden är lite oviss just nu. Vet inte riktigt hur länge jag vill stanna här på farmen. Funderar på att antingen dra till Sydney i mitten av december, wwoofa eller stanna kvar här över julen. Har inte riktigt bestämt mig än. Problemet är att hitta boende under den tiden då det mesta är fullbokat. Time will tell helt enkelt men måste snart fatta ett beslut.
 
Förövrigt spelar Coldplay i Melbourne ikväll.. inte alls avundsjuk på alla som ska gå.
 
 
.
 
 
fortfarande vit som ett lakan men om solen bara vill visa sig lite mer så tar det sig nog.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0