Raceday

Dagen har gått i ett.. Gick upp klockan 5 som vanligt. Jag, Jenny och Bryce tog sedan med oss 5 hästar till geelongs racingbana för att vänja dem vid en riktigt tävlingsbana. De andra tre tjejerna hade dagen ledigt idag. Var iallafall riktigt kul att vara med i geelong, första gången jag såg Jenny och Bryce rida. Bryce hade lite otur dock då Jon( hästen som bet mig) kastade av honom tre gånger. Men han överlevde.
 
Vi åkte sen tillbaka och fixade snabbt iordning de fem hästar som skulle iväg och tävla. De andra tjejerna följde även med för att se hur en tävling går till.. Tycker fortfarande det är lika roligt att följa med, upptäcker alltid något nytt. Gick inte så bra för fyra av hästarna. Men Vicky vann! Med flera hästlängder dessutom! Man blir så stolt innombords och det är så kul att se Bryce så glad. Han blev intervjuad i TV och fick komma upp på en scen och prata, han tackade oss för allt jobb vi gjort vilket såklart kändes lite extra.Vi firade segern med att äta ute. smaskigt! Kan inte bli bättre  då jag och Jenny är lediga imorgon= sovmorgon!!! Blir nog den sista dagen vi har ledigt innan vi åker härifrån. Imorgon blir det roadtrip längs great ocean road eftersom Jenny inte åkt denna fina sträcka än. Kommer bli en riktigt bra dag!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0