Breath

Beundrar vår kock annmarie. Hon jobbar varje kväll och lagar all mat själv i köket. Samtidigt som hon gör det jobbar hon även frukost varje helg. Samtidigt som hon ska laga maten instruerar hon oss vad vi ska göra( ibland helt vilsna) Idag under frukosten hjälpte hon mig ta beställningar och samtidigt laga mat. Hon kan vara lite grinig ibland men hon är även peppande och försöker hjälpa.

Systemet med en kock som aldrig är ledig är väl inte det bästa för någon part och mycket kan förbättras i restaurangen, vi jobbar ju ändå frivilligt och kanske inte borde få ta så mycket ansvar eller skit av kunder. Men så är det, det är en erfarenhet jag nog iallafall kommer lära mig av. Känner mig lite orolig hur det ska gå med kassan under kvällen när det är dags för det, då kommer vara 100 gånger mer stressande men man kommer väl in i det med. Bara att ta en djupt andetag och ta det lugnnnnt!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0