Last week down under

Jag har under de sista dagarna i Sydney hunnit med att shoppa det sista, druckit varm choklad och toppat jordgubbar i mörk choklad, njutit av solen i Darlingharbour, kollat på fyrverkerier och ljusshow, ätit på restaurang, kollat in alla joggare i botanic garden och sett operahuset i alla möjliga färger.

Trots regn och höstkyla de sista dagarna har jag haft en bra sista vecka. Idag, min sista dag tittade solen fram igen med inte ett moln på himlen. Spenderade mesta dels dagen i botanic garden med min bok och utsikt över operahuset.  Tog en glass på mitt favvo ställe gelatissimo och har bara strosat omkring och andats in Sydney. Kunde inte haft en bättre sista dag i detta underbara land.

Nu hoppas jag bara att jag inte behöver betala övervikt och att flygresan till Sverige går bra! Nästa gång ni hör ifrån mig är jag tillbaka på norra hemisfären igen. Då väntar nya äventyr!

 

Darling Harbour
Hot Chocolate with strawberries
Market
Sydney operah House
Fireworks and lightshow- Darlning Harbour
Reading in the sun
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0