What to do

Dagarna rullar på. Nu har jag varit i Melbourne i lite mer än en vecka. Idag åker Johanna tillbaka till Sydney. Jag blir kvar här en stund till, checkar ut från hostlet på tisdag (om jag inte bokar längre) sen får vi se! Vädret är fortfrande väldigt skiftande här nere, det stämmer som de säger, att de har fyra årstider på en dag. Det har dock gjort att jag gått och blivit förkyld. Men jag gillar Melbourne.
 
Hostlet jag bor på (melbourne international backpackers) är bra. Vi har bott i ett 6 bädd rum, 5 av de 8 dagarna har vi varit ensamma i rummet! Igår flyttade dock 2 tyska tjejer in, men de verkar trevliga! Frukosten ingår, vilket såklart är ett plus. Frukosten skiljer sig lite från vad jag är van vid hemma, här serveras pannkakor och rostbröd med sylt eller vegemite som påläggs alternativ. Trodde inte jag skulle äta sylt på mackan, men har vant mig nu. Ingår det så är det så. När frukosten inte ingår försöker jag i alla fall köpa lite nyttigare frukost. Längtar faktiskt efter grovt bröd med ost och skinka!
 
Har redan lyckats slarva bort två tröjor. En tappade jag på Sydney aquarium. Den andra glömde jag kvar i duschrummet på hostlet igår, när jag kom på att tröjan var kvar där var det redan försent. Någon jävel har tagit den! Trist då det var min enda, och favorit tjocktröja jag hade med mig och något man behöver här nere. Men samtidigt får jag mer plats i väskan och kan köpa en ny! Men tråkigt att folk ska sno ens saker, speciellt kläder, vem tar det liksom?! Men men, framtiden är som sagt oviss förtillfälligt, ett jobb hade satt fint så det är bara att söka vidare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0