Thanks, but no thanks

Första dagen i Melbourne. Kan inte sticka under stolen med att det är kaalllt! Fryser sönder just nu men det ska bli varmare har jag hört(ett måste då det känns som man är i höst sverige) Provjobbet då, jo jag fick det faktiskt! Men tackade nej tillslut. Skulle bara få 10 dollar i timmen (70 kr) och jobba från 6-17 mån till fredag. Det jag skulle göra var att toasta bröd iprincip. Visst nu låter jag säkert kräsen men tror jag kan få ett jobb där jag får bättre betalt och lite mer varierande sysslor!det är ett jobb, bättre än inget men skulle tröttna efter en dag och chefen verkade oseriös. Blir lite nojig som vanligt men detta känns bäst. Har redan sett massa affärer som söker personal så imorgon blir det att gå runt och lämna cv:n Verkar inte vara jättesvårt att få jobb här faktiskt ( håller tummarna)

Melbourne i sig blir bättre och bättre. Ganska stor skillnad från Sydney då det känns som de inte är alls lika mycket folk här. Inte lika många kineser heller. Men gillade Sydney så tar en stund innan man kommer in i allt här känner jag. Men tror detta kan bli bra! Ikväll ska vi kanske möta upp några svenskar, en som redan bor här och hennes kompis som vi träffade i Sydney som sällskapade med oss hit till Melbourne. Blir nog ganska lugnt då vi är trötta från den långa resan, men ett glas ska nog gå!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0