Sunny day

Vad mycket vädret påverkar ens humör. Idag har det varit strålande sol och VARMT! Som jag längtat, de senaste dagarna har jag undrat vad som egentligen fick mig att komma hit ner till Melbourne men nu börjar jag förstå. När jag drog bort gardinen i morse möttes jag som sagt av solsken och en massa joggare som sprang nedanför gatan. Det har varit någon löpartävling idag och hur många som helst måste deltagit. Blev lite avis då det såg riktigt skönt ut.

När vi checkade ut från hostlet satte vi oss i Albert park som är gigantisk park utanför stan. Där satt vi och tittade på alla joggare som sprang förbi, alla motionerar verkligen här! Vi tog sedan spårvagnen till stan. Nära ögat att vi åkte på böter då vi inte betalde någon biljett för tramen (sjuk dyrt, backpacker som man är och väldigt onödigt då det nästan aldrig är kontrollanter) men såklart var det en kontrollant som kom på när vi åkte, vi hann precis hoppa av på stationen innan den började åka igen,pust. 

Hostlet vi bor på nu är bra, 6 bädd rum men det är bara två från taiwan som är här. Försökte föra en konversation med de fattade ingenting så så var det med det. Melbourne börjar i alla fall visa sig från sin rätta sida, de är faktiskt otroligt fint här och mysigt. Inte lika mycket folk som i Sydney och mer ”göteborg” över staden, kanske har en del med spårvagnarna att göra. Imorgon blir det att söka jobb hela dagen, både via internet och lämna in CV:n på caféer och butiker, så får vi se om man får napp. Hörs snart igen.

 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0