Horserace

Då har jag alltså lämnat stadlivet i Melbourne och tagit mig ut på landet. När jag checkat ut från hostlet i morse tog jag en taxi som tog mig till en besinmack några mil åt något håll. Där mötte jag Brace(tror det svavas så) och hans vän Peter. Hoppade in i hans horsetrack och off we go. haha kändes en aning skumt att sitta med dessa medelålders herrar i mitten sätet påväg ut på landsbygden och nowhere. Men de är jättetrevliga så det var inga problem. Dock lite svårt att förstå allt de säger då de verkligen har en australiensk dialekt, men antar att man vänjer sig med tiden! Vi åkte till en galopptävling då Brace som jag bor hos tränar galopphästar. Det var faktiskt en riktigt kul erfarenhet att vara med innan och under loppet när hans tre hästar skulle tävla. Galopptävlingar verkar vara ganska vanligt här.
 
Gick tyvärr inte så bra för någon av hästarna men som sagt var kul att se hur allt fungerade. På vägen tillbaka fick jag tack och lov sitta lite mer bekvämt i deras väns bil. Vi åkte sen mot själva farmen som ligger ca 1 timme från Melbourne vad jag fattar det som. Farmen ligger några km från Torquay och ännu en bit från Geelong som är en lite större stad. Brace har 29 hästar här och 17 av dem är tävlingshästar.
 
Känns skönt att komma bort från hostellivet ett tag trots att han bor ganska enkelt, men jag tror detta kan bli bra! Han är riktigt gästvänlig och trevlig. Jag kommer dela rum men Jenny till en början, men på fredag kommer en dansk tjej som är här nu, att flytta ut, så då kommer jag antagligen få ta över hennes rum. Nästa vecka kommer ytterligare en svensk tjej som varit här tidigare och sen en tysk tjej. Imorgon börjar det riktiga livet, vi ska gå upp klockan halv 6 för att sen hänga i stallet typ hela dagen.. Vi får helt enkelt se hur jag hänger med men tror inte det ska vara några problem. Så nu är det bums i säng!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0