Hard worki'n

Inne för lunchpaus nu efter förmiddagens jobb. Helt slut! gick upp kl 6 och halv 7 började vi inne i stallet. Jag har mockat hagarna, hämtat in hästarna och gått tillbaka med dem till hagarna, ryktat, utfodrat och tagit av och på täcken.Det är mycket jobb som ska göras innan lunch, som inte är förrän vid 14, så då är man vrålhungrig eller rättare sagt jag var vrålhungrig!! Det är verkligen inte något glamourröst jobb då man luktar(stinker?) häst och smutsar ner händer och kläder. Men det är på riktigt, det är verkligen farmliv. Vid 4 tiden är det på't igen med  utfodring, mocka lite till och annat påtande. Men verkar vara lugnare på eftermiddaganra vilket låter bra! Vi får se hur det går nästa vecka då det bara är jag och jenny här, kommer bli slitit! Jag tror iallfall jag kommer stanna här till december, alltså 1 månad, sen får vi se om jag drar mig vidare. Men det är en kul erfarenhet och det är mycket att hålla reda på såhär i början. Men i'm getting there!  
 
Huset vi bor i är väl inget direkt att skryta med, men det är riktigt skönt att faktiskt bo i ett hus med ett ordentligt kök och ett riktigt rum istället för hostel.Behövs dock städas en del för att jag ska bli helt nöjd (ungkarlslya) så det är bara att åka och köpa lite städgrejer sen är jag på det! Internet fukar prima, så ni som vill skypa, hör av er!
 
 
Lite bilder från de senaste dagarna.
 
 Queen Victoria market som jag besökte i söndags. Ett måste om man är i Melbourne! Finns det mesta.
 
förberedelser inför Horserace
 
 
mini
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Elin

Har du jobbat med hästar eller ridit mycket förut? :)

Svar: Nej inte direkt. Har ridit en del för några år sen, men det var på ridskola..Det är lite skillnad från nu. Men det är inte helt främmande men mycket att lära med.
mfjall.blogg.se

2012-10-24 @ 09:49:40
Elin

Okey men då har vi ungefär samma erfarenhet. Tänkte lite på potentiella jobb när jag själv kmr ner om ett par veckor ;) Får se om du fortfarande kan rekommendera farm livet efter några veckors jobb haha :)

Svar: trevligt, när åker du ? :) haha ja precis vi får väl se.. det är slitit men riktigt bra träning och skönt att jobba utomhus!
mfjall.blogg.se

2012-10-24 @ 22:35:32
Elin

Åker på tisdag! Men de känns fortfarande overkligt haha :)

Svar: åå skoj! du kommer att trivas här! helt säker, finns nått för alla! vad är planerna?
mfjall.blogg.se

2012-10-25 @ 10:16:38
URL: http://eliiiinh.blogg.se
Anonym

Fösta veckan ska jag på cowboy/cowgirl kursen, sen vet jag inte vad ja ska göra fram tills jul och nyår då ja ska vara i sydney sen blir de nz i februari och resterande tid fram till maj så ska ja ta mig upp till cairns :)

Svar: låter som en bra plan! jag ska också fira nyaår i Sydney. Sen till Nz och sen göra östkusten! kanske ses påvägen ;)
mfjall.blogg.se

2012-10-26 @ 10:28:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0