27 september 23:22

Har haft en bra dag idag! Som vanligt började den tidigt, men det är faktiskt ganska mysigt att arbeta samtidigt som solen går upp. Efter förmiddagens arbete åkte  Bryce tillsammans med Jenny på tävling. Det gick faktiskt riktigt bra för hästarna, en av dem vann till och med. När de kom tillbaka igen åkte vi alla direkt till flygplatsen då Tina, den danska tjejen, var klar med jobbet på farmen och skulle fortsätta sin resa i australien.På vägen dit så stannade vi på en drive thru för alkohol. Trodde först de skämtade om jag ville ha nått och dricka men här finns det alltså en drive thru där man kan köpa  olika viner,öl, cider, sprit direkt i bilen. Lite konstigt då men sen ska köra? men lite kul.
 
Vi sade hejdå till Tina på flygplatsen och fortsatte till ett "all you can eat" ställe. God buffé med mycket att välja på. Kul att se något utanför farmen och göra något tillsammans utöver jobbet. Dagen blev ännu bättre när Bryce sade att vi kunde ta sovmorgon imorgon och bara jobba på eftermiddagen och sen vara helt lediga på måndag! Ska bli såå skönt att få sova ut efter dessa dagar. Imrgon ska Jenny visa mig runt, blir antningen att åka till Geelong eller Torquay eller båda. Jag ska försöka hitta någon tjockare tröja så jag inte fryser sönder och något att ha och jobba i, har inte direkt med mig rätt kläder för detta jobb!
 
Trivs mer och mer, trots att jobbet är väligt krävande så har vi kul tillsammans och Bryce  är mån om oss, vill att alla ska trivas och känns sig om "en i familjen". Eftersom Tina nu har åkt härifrån så har jag tagit mina grejer från Jennys rum och flyttat in i ett eget rum. Skönt att ha eget och kunna packa upp sina saker. Lyx.
 
Efter tjat kommer nu bilder från hur huset ser ut.
 
 Mitt rum
 
Vardagsrum.
 
 
Badrum utan toa. Toan är separat i andra delen av huset? tydligen vanligt att ha den separat.
 
Prisväggen (eller väggarna, hänger i hela huset)
 
Delar huset med 4 jack russels
Sötnosar
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0