Farm job!

Nu är jag glad! Det kan nu äntligen lösa sig på jobbfronten för min del. Jenny, en svensk tjej jag hängde lite med i Sydney, jobbar på en hästfarm lite utanför Melbourne. Imorgon ska jag åka dit för att provjobba i ca 1 vecka och se hur allt funkar. Om allt känns bra har jag sedan ett jobb! Så glad, gratis boende, gratis mat och lön på det!
 
Farmen ligger ca 15 min från Torquay, surfbyn som jag åkte förbi på great ocean road turen. Så kan alltså bli en hel del häng på beachen och kanske lite surfing när man är ledig om det vill sig väl. Ägaren skulle på en hästgrej imorgon och skulle åka förbi Melbourne så han skulle plocka upp mig då, helt perfekt! Ska tydligen vara en riktig australienare med en aning svår dialekt, blir spännade att se om vi förstår varandra under resan!
 
Vad jag har för uppgifter på farmen vet jag ännu inte riktigt, men enligt Jenny är det mycket hästskötsel, städ av huset, laga mat och tvätta. Funkar! Vi får som sagt se hur jag trivs men är riktigt taggad och nyfiken på hur detta kommer att bli. Spännande att leva i riktig aussiestyle! Ska försöka uppdatera hur allt är på plats! Internet ska finnas så det känns bra!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0