day 3

Tredje jobbdagen är snart avklarad. Jag börjar komma in i det mer och mer och det gör det roligare! Börjar lära mig alla hästars namn, vilket underlättar så man inte ger mat till fel eller går med dem till fel hage (vilket har hänt) Men det är som sagt mycket nya grejer att ta in och många nya uttryck att lära. Men allt börjar gå lättare!
 
 Såhär ser ungefär min dag ut:
 
05.30- klockan ringer
05.35-40- går upp och fixar frukost
06.00- 06.15- ut till stallet och börja....
- Ge ut mat
- mocka i hagarna
- leda hästar från hagen till stallet
- olja in hovarna
- rykta
- ta av täcken
- ta på täcken
- leda ut från stallet till hagen
- ge ut hö
- städa upp
( Detta brukar jag göra. Men sen ingår även att duscha varje häst efter att Bryce ridit dem. Vilket jag bara testat en gång, blev nog lika duschad som hästen.Bryce rider varje häst (oftast 17 av dem) varje dag, han rider, vi  förbereder hästarna och sen fixar dem efter. )
 
lunch ca 14- 16
kl 16 - ge ut mat
- mocka
- fixa ordning mat till kommande dag
klar ca 18.
 
 
Sen in i duschen och efter det fixa middag och sen diska. Sen är man tvärslut, så blir läggdags runt 22 tiden. Jobbar 6 dagar i veckan med söndagar (vanligtvis) lediga!
 
  That's my day!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0