31-10-2012 kl 14.19

 
Dagarna på här på farmen flyter på. Har varit här i  en vecka nu. Bryce är nöjd med mig och tycker att jag lär mig snabbt, så det känns ju bra. Får stanna så länge jag vill enligt honom. Fått min första lön också vilket alltid känns bra. Känner att jag börjar komma in i alla rutiner mer och mer och vet hur allt ska utföras. I söndags var vi lediga på dagen. Vi tog då bilen till Torquay och gick längs standen. Riktigt fint och bara 15 min från farmen! Jag köpte även ett par jeans och två tjockare tröjor på en outlet affär som jag ska ha i stallet. Riktigt billigt så känns bra då man kommer slänga allt sen när man lämnar. Har inte haft några bra farm kläder direkt så de var bra inköp. Vi tog även en lunch på en av de många cafeerna.
 
Igår jobbade vi bara till kl 11 då Bryce skulle iväg på tävling. Jenny och jag bestämde oss då för att ta bilen och åka och handla mat. Efter att ha köpt massa städprylar så städade vi hela huset när vi kom hem. Visste inte att man kunde ha det så skitit, men desto roligare att städa eftersom man såg resultat snabbt! Igår kom även en ny tjej hit, en tysk. Trevlig tjej som verkar ha mycket hästerfarenhet. Vi delar nu rum eftersom det inte finns rum för oss alla, för ikväll kommer ytterligare en svensk tjej hit. Så det blir fullt hus, kul tycker jag och framför allt kommer arbetet gå snabbare!
 
Mina fötter ska vi väl egentligen inte tala om, har lånat skor här. Första dagarna fick jag ett par skor som var bra i storleken men som nästan helt saknade sula, så kändes som att gå barfota. Inge vidare när man jobbar hela dagarna. När den danska tjejen åkt tog jag hennes skor, dem var en aning för små vilket gjorde att jag fick sjuka skavsår. Det resulterade i att jag knappt kunde gå alls igår, naglarna var helt blå och fötterna svullna och såriga. Idag har jag haft ett par stövlar, för små dem med men skönare för skavsåren. De har dock knappt någon sula heller så haft jätte ont under fötterna. Måste bli ändring på detta, fick låna Bryce alovera gel igår kväll vilket hjälpte lite och han säger att han ska fixa ett par bra skor åt mig! Så idag har jag gått så lite jag bara kunnat och gjort det mesta inne i stallet. Ska nog ta med någon så jag kan åka in till stan och köpa ett par bra, men just nu är jag alldeles för trött för att röra mig en meter.    
 
 
Bilder på hur farmen och hästarna ser ut kommer (mamma och pappa), just nu får ni nöja er med bilder från Torquay.
 
 
 
 


Kommentarer
Emma Sundgren

Hej! Jag har kommenterat ett inlägg här tidigare men kommer inte ihåg vilket.. Tycker att Bryce´s farm verkar helt grym! Jag undrar om du har kontaktuppgifter till honom? Jag ska till Australien i september och jag letar efter jobb precis som detta, med galopphästar :) Tack på förhand!

2014-03-08 @ 23:30:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0