20.50

Då var det redan torsdag kväll. Idag har jag hängt inne på wtc kontoret igen. Jag har nu bokat kiwi experience till Nya zeeland!! Kiwi är ett buss paket så man lätt kommer runt på öarna och ser det som ska ses. Kommer antagligen stanna där i ca 1 månad. Men åker inte förrän någongång i januari är det tänkt. Har även köpt ett greyhound busspass som gäller mellan sydney och hela östkusten upp till carins som gäller 6 mån. För planen just nu är att jag kommer dra till melbourne i början av nästa vecka. Hitta ett jobb och jobba sönder till nyår. Sen åka tillbaka till sydney och fira nyår och sen åka vidare upp längs kusten.När jag kommit upp till Brisbane tar vi planet till Auckland NZ och är där i en månad och sen när jag kommer tillbaka till Aussie, fortsätta upp längs kusten och jobba på vägen. Känns bra att ha en plan nu men lite illa i magen när så mycket pengar plötsligt försvann. Men tror att det kommer vara väl investerade pengar. Gäller bara att hitta ett jobb nu!!!! Känslorna är vekligen som en berg och dal bana just nu, ena stunden känns allt skit bra, sen blir man stressad över allt och paniken kommer, gör jag rätt? vad ska jag göra? vart ska jag åka? pengar? jobb? boende?  och man börjar längta hem lite, sen skiftar det igen och allt känns bra.Tär på krafterna men så är det, men jag mår bra! Missförstå mig inte, vill inte vara någonannanstans men allt skiftar verkligen snabbt!
 
Sista natten på detta hostel, SKÖNT! sitter nu nere i "samlingsrummet" och äter cockie från subway,så god. Jenny som jag kompat med åkte för en timme sen mot hästfarmen, så nu är jag ensam för första gången sen jag kom hit ner. Fast imorgon kommer de andra tillbaka från surfcamp så.
 
Gick föresten till k-mart idag ( typ öb eller liknande) där de hade kläder och allt möjligt. Köpte mig en mindre axelväska så jag slipper ha min ryggsäck överallt.Kanske inte världens snyggaste men den var billig! Sen köpte jag en vattenflaska med filter så att klorsmaken försvinner, så värt! Har kollat överallt men inte hittat tidigare men nu idag så är det problemet löst och jag behöver inte köpa flaskvatten. För helt seriöst smakar det vanliga vattnet badhus så det går verkligen inte att dricka. Allt detta för 20 dollar (145 spänn)
  
 
  Här bor jag just nu. Sängen högst upp


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0