021012- kl 21.20

Idag har vi varit duktiga! Vi gick upp tidigt, 7.30. Käka frulle och checka ut från kings cross och sen tog vi tåget till centralen. SEn gick vi raka vägen till WTC kontoret, skrev ut lite papper och gick vidare för att öppna bankkonto och få bankkort. Skönt att det är klart! Vi har också skaffat oss ett medicare card som är bra om man blir sjuk. Vi stannade till vid darling harbour för lunch, blev en  jättegod sallad, godaste måltiden sen vi kom! Sen blev de frappe på starbuck som efterrätt,smaskigt!
 
Vi checkade sedan in på ett hostel på george street( the george) inte att rekomendera! Vi trodde det var ett annat hostel som vi hört bra om men det kan inte vara detta. Visst är det gratis wifi!! men annars är det skit sunkit.. Bor i ett 6 dorm med bara ett eluttag och ingenstans att låsa in sina grejer.Köket är sunkigt och toaerna ska vi inte snacka om. De som bor här är typ bara fransmän och väldigt skumma...  surt då jag hade ställt in mig på ett fräscht hostel.. Vi stannar här till fedag, om vi överlever tills dess sen får vi se. Jenny har fått jobb typ vid melbourne så får se om jag åkre med henne redan denna vecka eller om jag väntar tills johanna kommer hem från surfcamp. Imorgon ska vi iallafall sitta på work and travel kontoret, jag ska söka jobb till 1000 och sen får vi se. Just nu är jag lite less på allt känner jag, men blir nog bättre imorgon!
 
Mums!!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0