julfirande

Efter gårdagens ganska jobbiga dag var det skönt att vakna upp idag efter en sovmorgon! Dock väckte jenny mig halv 6 sjungades på en julsång med tomteluva på huvudet. Hon hade missat att jag fick sovmorgon,men det gjorde inte mig något då jag somnade om snabbt! Väl uppe så åkte vi allihopa till stan för att köpa lite mer mat, men det visade sig att allt såklart var stängt en dag som denna så vi fick klara oss på det vi hade här hemma. Vi svängde även förbi stranden för ett obligatoriskt julfoto.
 
Det dåliga humöret igår är så gott som bortblåst idag då jag är riktigt glad och känner faktiskt lite julkänsla i kroppen. Radion har stått på hela dagen och spelat massa julmusik och när jag kom upp på morgoen låg det en hög med julklappar på bordet! Bryce som sagt åt oss att inte köpa julklappar. Trots det så hade jag och jenny ramat in en bild på oss tre svenska tjejor oh hästen bobby med ett kort till. Han blev jätteglad! Jag fick olika bodybutter och ett halsband med ett M på av Maurice,fru till en av Bryce närmaste vän. Blev jätteglad då jag absolut inte förväntat mig något. Jag hade även köpt lite julklappar till mig själv bestående av två par skor och strumpor inne på K-mart! Hundarna får vi inte glömma som såklart även de fick julklappar, hundgodis och leksak. Hundbenen verkades uppskattas iallafall!
 
När vi öppnat julklapparna började jag med maten, seafood!!! De andra var så trötta så de tog en powernap medans jag fixade iordning. Här i Australien är det tydligen vanligast att man äter en stor jullunch mitt på dagen istället för middag. Så vi har precis smällt i oss färska räkor, räksallad, hummer, potatis och lax. Hej matkoma! Men riktigt gott! snart blir det även att mata hästarna.
 
Har verkligen haft en jättebra dag!
God jul igen!
 
 
Kortet vi gav till Bryce med hans vanligaste uttryck. ganska kul!
Julklappsöppnande
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0