17:55

Igår gick vi upp klockan 4 (!) för att hinna med allt fram till lunch. Sen tog vi bilen och åkte på hästauktion. Var en upplevelse det med. Hur många hästar som helst som skulle säljas, priset på dem skilde sig en del. Vissa gick för flera hundra tusen och andra för någon tusenlapp. Alla budgivare var väldigt diskreta då de flesta vill hålla en så låg profil som möjligt, var bara en huvudnickning här och var som man såg. Bryce budade på en häst men var egentligen inte riktigt intresseard av någon utan ville bara kolla läget.
 
Påvägen till auktionen hämtade vi upp två danska tjejer som ska testa på att jobba här. Riktigt trevliga och villga att lära sig något nytt då de knappt har någon erfarenhet. Så idag blev det en utmaning för mig att försöka lära upp tre stycken samtidigt som man ska få allt att funka och gå runt. Var lite jobbigt då det kändes som man var tvungen att vara på alla ställen samtidigt men jag hoppas att de lär sig snabbt och jag kan låta dem göra mer och mer på egen hand. För om bara två veckor åker ju Jenny och jag härifrån så då måste dem veta allt!
 
Förstår mig inte på vädret här nere i söder. Ena dagen är det skit varmt sen nästa dag är det ösregn och åska och bara 18 grader. Sen skiftar det igen. Ganska jobbigt faktiskt, plus att det gör att vi måste byta täcken på alla hästar stup i kvarten vilket inte är speciellt kul. Men men vad ska man göra. Imorgon kommer jag antagligen jobba (brukar ha söndagar lediga) Ska hänga på en racingbana i geelong för att träna de hästar som inte har börjat tävla än, så de blir vana av hur en galoppbana ser ut. Sen ska vi fixa iordning 5 andra hästar som ska iväg på tävling och sen hänga med! Kan bli kul! Förhoppningsvis får jag sova lite på måndag. 
 
Over and out
 
 
Som sagt priset på hästarna skiljer sig endel, från 48 000 dollar (350 000kr) till 5,500 (40,150 kr)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0