12/12/12

Igår åkte både Ann och Malin härifrån. Ann åkte tillbaka till Sverige efter 1 månad här. Kommer bli lite tomt utan henne och mer jobb eftersom hon red alla hästar med Bryce tillsammans med Jenny. Malin, det nyaste tillskottet ville åka iväg med sina vänner istället så hon drog. Det gjorde att Jenny och jag blev ensamma kvar här och gjorde att vi bara var 3 idag när vi jobbade. Jenny och Bryce red hästarna medan jag tog in alla och fixade iordning dem. Dagen har gått i ett men vi var  klara redan  klockan 1 och då hade alla 18 hästar blivit ridna och allt annat fixast. Riktigt bra av oss faktikst! 
 
Under eftermiddagen kom en ny tjej hit från Belgien. Bryce lade upp en annons på gumtree igår och sedan dess har hans telefon ringt i ett. Så idag kom alltså en ny hit,på fredag kommer en till. Känns bra att vara några fler, trots att det gick så bra idag. Hoppas på att de lär sig snabbt.
 
I mitt rum är det en vanlig enkelsäng vilket har gjort att om vi varit fler än 3 så har den 4:e fått sova på madrass inne hos mig. Eftersom Ann nu lämnat oss så blev ju hennes rum ledigt, så jag flyttade alla min grejer in dit istället innan den nya tjejen hann komma. Så kan jag ha mitt rum för mig själv, riktigt skönt! Gör ju inget att det är en queensize bed heller!
 
Har förövrigt varit sjukt varmt idag, över 30 grader. Gillar värmen men ingen hit att jobba i den. Svetten rinner. Ska tydligen bli ännu varmare imorgon och sedan fortsätta vara varmt hela veckan!
 
Är totalt slutkörd just nu. Så blir 2 avsnitt av julkalendern innan jag släcker lampan. Klockan står på 04.50 som vanligt imorgon. Bara att gilla läget! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0