1 December

Första december. Bara 24 dagar kvar till julafton och 1 månad kvar tills jag lämnar farmlivet och fortsätter resan. Tiden går verkligen fort. Har redan varit här på farmen i snart 6 veckor.Trots att jag trivs här  ska bli kul att i slutet av månaden fortsätta resan och upptäcka nya ställen och uppleva nya äventyr.
 
Igår skulle Olly, Larry och Joseph iväg och tävla. Bryce frågade oss om vi ville följa med eftersom tävlingen var under kvällen och vi skulle hinna mata hästarna innan vi skulle iväg. Såklart sade vi ja direkt! Eftersom lastbilen bara rummer två personer framtill så fick jag och jenny sitta i ett litet skrymsle mellan hästarna och framsätet. Gick inte att föra en konversation då det var så högljutt och sittandes åt fel håll så var det  lite kul ändå. På vägen dit satt jag och smålog för mig själv. Här sitter jag i Australien i en hästtransport, hur jag än hamnade här så är jag väldigt glad och gillar grejen. Trivs verkligen nu, när man kommit in i rutinerna och det känns som vi har blivit en liten familj. Jag är också så glad att jag faktiskt tog chansen och åkte iväg till andra sidan jorden. Ångrar det inte en sekund!
 
Nog om det, tillbaka till racet. Efter att vi åkt 2 timmar i den skumpiga och högljudda lastbilen kom vi fram till racingområdet. Eftersom jag inte är registrerad vilket man måste vara för att komma in "backstage" fick jag namnet Tina, från en som tidigare arbetat hos Bryce och som hade denna legitimation.Var inga problem att komma in, tur var väl det!  Vi lastade av hästarna och fixade iordning dem. Direkt när jag kom in på området kände jag tävlingsstämningen, det är något speciellt med den, alla är lite småstressade och väldigt fokuserade, hästarna är otåliga, man kollar in konkurenterna, jag gillar det. Det var så kul att vara med eftersom racingindustrin är helt ny för mig. Finns så mycket att berätta om hur allt var men blir en uppsats då. Så för att korta ner det, tävlingen gick inte jättebra för våra hästar, kom 5:a, 7:a och 8:a men Bryce kände sig helt okej nöjd. Vi duschade av hästarna och sen lastade in dem i lastbilen igen och åkte hemåt. Kom hem vid midnatt Blev en bra lördagskväll!
 
förväntansfulla i förvaringsutrymmet
 
Larry laddar
Joseph
 Olly, startklar
Ann med Joseh
Jenny med Larry
Färdkost påvägen hem
Trötta men glada påvägen hem
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0