1 advent

Söndag den 2 december, vilket innebär första advent och ledig dag! Sov till halv 11 idag, behövdes då jag varit helt slutkörd de senaste dagarna. Vi alla åkte för att kolla på polohästar senare under dager. Polo för de som inte vet är en sport som liknar krocket. Varje ryttare har som en lång krocket klubba och ska slå på en boll in i mål. Ganska meningslös sport enligt mig, men det var kul att ha sett det iallafall. Nu är vi hemma igen och bara degar. Inge roligt väder idag, mulet och allmänt trisst så skönt att bara ta det lugnt här i huset.
 
Kan väl inte säga att jag känner av julstämningen direkt. Sitter här med en chocklad jultomte men that's it. Julen här kommer inte alls bli som den jul vi har hemma. Men det ska bli ganska kul att fira den på ett helt annat sätt och utan snö (slask) och mörker.
 
Över till nått helt annat så har jag fått löneförhöjning!! Bryce tyckte jag skulle få mer då jag arbetar så hårt och han känner sig nöjd med mig, känns ju riktigt bra med tanke på att jag knappt hade någon erfarenhet med hästar när jag kom! Stärker självförtroendet att jag faktiskt kan lära mig det mesta.
 
Nu ska jag försöka kolla de  två första avsnitten av julkalendern. Kan ju inte missa om det är mysteriet på greveholm. Upp till bevis om det håller en andra gång!
 
 
 
Avrakade manar så att håret inte är ivägen.. Ser rätt kul ut.
 
 
 
make no sense...
såhär ser jag ut en dag som denna
  
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0